Zwrot dodatku do ubezpieczenia Zorgtoeslag
Czym jest Zorgtoeslag?
Zorgtoeslag to zwrot dodatku do ubezpieczenia dla pracowników, którzy mieli opłacone obowiązkowe składki zdrowotne podczas pracy w Holandii. Każda osoba zatrudniona legalnie na terenie Holandii jest bowiem zobowiązana do opłacania ubezpieczenia zdrowotnego.
Kto może uzyskać zwrot ubezpieczenia z Holandii?
Wypłatę dodatku do ubezpieczenia zdrowotnego w Holandii może otrzymać każda osoba, która ukończyła 18. rok życia. Musi być ona legalnie zatrudniona na terenie państwa, a jej zarobki w 2023 roku nie mogą wynieść więcej niż 38 520 € na osobę oraz 48 224 € – w przypadku tzw. toeslagpartner (współmałżonków, partnerów życiowych lub rodziców wychowujących wspólnie dziecko). O zwrot dodatku do ubezpieczenia można strać się tylko za poprzedni rok podatkowy. Przykładowo w 2024 roku można starać się o zwrot Zorgtoeslag wyłącznie za rok 2023.
Terminy składania wniosku o zwrot ubezpieczenia z Holandii
Ubieganie się o zwrot dodatku do ubezpieczenia z Holandii Zorgtoeslag możliwe jest najpóźniej do 31 sierpnia roku następującego po minionym roku podatkowym. Oznacza to, że w przypadku roku 2023, wnioski o wypłatę dodatku Zorgtoeslag można składać do 31 sierpnia 2024.
Dodatek do ubezpieczenia w Holandii – jaki czas oczekiwania na decyzję urzędu?
Czas oczekiwania na decyzję holenderskiego urzędu Dienst Toeslagen w sprawie przyznania zwrotu dodatku do ubezpieczenia zdrowotnego wynosi średnio od 3 do 6 miesięcy. Czas ten może ulec znacznemu wydłużeniu, jeśli urząd zdecyduje się podjąć dodatkowe procedury służące weryfikacji wniosku i okresu ubezpieczenia.
Za pośrednictwem firmy Euro-Podatki, możesz ubiegać się o wypłacenie zwrotu z ubezpieczenia w Holandii za poprzedni rok. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku, otrzymasz pieniądze w kwocie odpowiadającej sumie przysługujących miesięcznych kwot dodatku z ostatnich 12 miesięcy.
Co będzie potrzebne?
Do przygotowania wniosku o zwrot dodatku do ubezpieczenia w Holandii w pierwszej kolejności potrzebne będą następujące dokumenty i informacje:
- dokument podatkowy Jaaropgave za dany rok podatkowy w formie skanu lub dobrej jakości zdjęcia (od wszystkich pracodawców),
- okres pracy w Holandii, uwzględniający dokładne daty rozpoczęcia i zakończenia pracy,
- kopia lub plik pdf holenderskiej polisy ubezpieczeniowej,
- dane osobowe (imię i nazwisko, data urodzenia, aktualny adres zamieszkania, adres mailowy, numer kontaktowy).
Wszystkie powyższe dane można wysłać bezpośrednio na adres mailowy: kontakt@euro-podatki.pl